Saturday, June 30, 2012

Lamb & Lynx

God nyhet om disse to jentene, som noen kanskje kjenner igjen fra diverse dokumentarer om nazister. 
Når de var små dannet de nemlig en jentegruppe kalt Prussian Blue som med hjelp av moren slo gjennom i nazi miljøet. Nettopp pga forferdelige uttalelser, sangtekster og image generelt. 


Jeg har alltid syns veldig synd på de, når jeg har sett alt det rare de tydeligvis hadde lært, som at konsentrasjonsleirene bare var tull og hadde svømmebasseng. Og hvor flott Hitler var. 
Barn blir ikke født til å tro sånne ting, de lærer det. Og det var jo veldig tydelig at mommy dearest sto bak.

Jeg syns også det var veldig ufyselig at gamle menn som satt i fengsel eller bodde i andre deler av landet, sendte de gaver og ringte hjem til dem for å snakke med de, mens moren oppmuntret det hele. Jeg husker ikke akkurat hvilken dokumentar dette var i, men jeg husker jeg syns det var så kvalmt fordi pedofili alarmen min gikk av. Temaet i disse samtalene var nemlig ofte hvor flotte disse små blåøyde ariske jentene var og litt sånn på kanten etter mitt syn.


Uansett, det positve er at de nå er ute av det miljøet, blitt mer åpne og sluttet med musikken.
YAY! Jeg håpet alltid at det skulle skje, så det ekle moren deres kunne våkne litt. Desverre har ikke hun våknet opp enda, men så lenge de to har det er jeg fornøyd uansett!
Så hurra for at de tør å gå ut av miljøet de ikke en gang valgte selv, men som ble valgt for dem veldig tidlig.

No comments:

Post a Comment