Wednesday, June 20, 2012

Rensing av sminkebørster/Kicks børste-rens

De fleste av oss, hvertfall jeg er elendig til å rense sminke kostene mine så ofte som man burde. Man skal vel egentlig rense de 1-2 ganger i mnd. Men hvis man har problemer med uren hud, kan det være lurt å vaske foundation børste, rouge kost og pudderkost litt oftere. For det kan faktisk være at bakteriene i børstene er med på å skape kviser. Men dette vet sikkert de fleste, så nok om det. 


Veldige mange bruker shampo og/eller balsam til å vaske børstene, og det gjorde jeg før også. Helt til jeg fant et produkt kalt enkelt og greit: Spray Cleaner For Make-Up Brushes fra Kicks. Jeg syns det blir vel mye styr med å vaske og skylle og tørke kostene hele tiden, så dette er en litt lettere og raskere måte å gjøre det på. Denne sprayen er også desinfiserende, noe som kan være veldig greit mot bakteriene. Og den koster noe sånn om 59-69 kr, og jeg syns i hvertfall den holder lenge.

Her er hvertfall en liten demonstrasjon:

Her er to av sminkekostene mine. De har blitt brukt til grønn og rosa øyenskygge. Først legger jeg de på en vaskeklut/håndkle.

 Sprayer 2 spruter, før jeg snur de og sprayer 2 spruter til på andre siden. 

 Så drar jeg kostene bortover kluten fram og tilbake så fargene smitter over på kluten.
Og det gjør jeg til kluten ikke blir farget av kosten lenger.

 Dette er da resultatet. Rene og pene koster!

 Og en møkkete klut. Den er da brukt på flere koste her altså hehe.

Jeg anbefaler ikke at man drar og gnikker for mye på børsten for det kan fort gjøre at den detter ut av skaftet, hårene kan falle av og bli slitt.


No comments:

Post a Comment