Thursday, June 28, 2012

Just one of those days

Blah! Dette her har rett og slett bare vært en sånn bakvendt dag, hvor alt bare er og blir feil!
Jeg startet dagen med sole meg på takterassen, noe som alltid er trivelig. I dag var det ikke like skyfritt som i går så derfor smurte jeg meg ikke inn med solkrem, men heller fuktighets krem. 

Sånn ble det resultatet:


Jeg er sprøstekt som bacon og har fått en hel haug med nye føflekker. Noe som egentlig er litt skummelt, men som jeg alltid får når jeg soler meg enten det er ute eller i solarium. Det er noe som har kommet med årene. Jeg får vel ratt hudkreft på mine eldre dager...

Så måtte jeg jo nesten ta meg en tur til byen i dag også, bare for å titte litt. Skulle egentlig sjekke om de har en bok jeg har lyst på, til en billig penge noe sted. Noe de hadde, så yay for det. Jeg kjøpte den ikke da, siden jeg hadde handlet andre ting i stedet, men mer om det lenger ned i innlegget. 
Så uansett, denne byturen forvandlet seg plutselig til New York Fashion Week i mitt hode, og ingenting av det jeg hadde i klesskapet var verdt noe som helst. Så før jeg skulle ut døren, bare for å se etter en bok, endte jeg opp med å bruke en og en halv time på å skifte. 

Enten var ting for trangt eller for slapt. Feil farge eller feil fasong. Karslig eller for feminint. Biker aktig eller blomsterbarn. Var det ikke buksene eller toppene, så var det skoene. Og håret, det faens håret. Smykker ble dratt av og på, lue tredd ned og røsket av igjen. Så etter mye om og men så rommet mitt slik ut

 
Og da jeg endelig kom meg ut av døren, var jeg så grinete at jeg gjett en gang? Jo jeg dro på kles-shopping. Var det noe jeg hadde lært etter den siste en og en halvtimen var det jo at jeg ikke har noen fine klær! Så jeg endte opp med å kjøpe 3 topper som ikke var på salg, så der røyk den shopping lockdownen. Men de kostet bare 99 kr pr stk, noe som nesten er gi bort pris spør du meg, så det teller nesten som salg. Eller egentlig ikke da, men nesten!

På vei hjem gikk jeg innom en matbutikk hvor jeg surret rundt en god halvtime, før jeg plutselig fikk et akutt behov for laks og eggerøre. Det er så godt med sånn salt mat i sommervarme. Som laks og egg, eller speke mat eller bacon. Eller salt potetgull, helst fra Lays.

Men selfølgelig måtte jo noe galt da også. Det var nemlig tomt for den røkte laksen i skiver fra First Price. Og siden jeg er økonomisk og alt så vil jeg helst kjøpe den. De hadde den i hel bit da, men tanken på å stå å kline og skjære og at fingrene lukter fisk lenge etterpå, gjorde at den ikke fristet.
Men så tenkte jeg at det kan jo hende det ligger en helt bakerst på lur som ingen har sett, så jeg bøyde meg helt ned for å titte langt bak i disken.

Og ganske riktig, det gjorde det! Så da syns jeg at jeg var ganske så lur og en liten fetter Anton som fant den ene pakken, mens alle andre hadde måtte nøye seg med biten og sikkert luktet fisk akkurat nå.


Men da jeg kom hjem og tok en nærmere titt på pakken, oppdaget jeg det katastofale.
Nemlig datoen! 5 juni, takk som byr. Og jeg tok selfølgelig ikke med meg kvitteringen, så jeg får ikke klaget heller. 

Så nå gir jeg opp den dagen her. Nå skal jeg rydde rommet mitt og vurdere om jeg skal gidde å gå på butikken å prøve lakselykken igjen. Men da skal jeg ikke gidde å ordne meg eller så mye som se meg i speilet! Nå er jeg lei!




No comments:

Post a Comment