Saturday, June 30, 2012

Matlaging til besvær

Så i dag bestemte jeg meg for å endelig lage noe ordentlig mat, og ikke bare micromat eller nudler. Det ble pitabrød med kylling, sopp, paprika og mais. Men siden det da er første gangen jeg lager noe ordentlig, gikk jo ikke det knirkefritt.

Jeg skulle jo da selfølgelig steke kyllingen og grønnsakene i stekepannen. Men den fancy elektriske komfyr platen vi har er jo for innviklet for meg! Til vanlig klarer jeg å koke nudler på den. Men nå fungerte ingenting! Jeg trykket og trykket, men den bare slo seg av etter 2-3 min. Jeg prøvde alle platene, men ingen fungerte!

Ikke skjønner jeg en dritt av disse knappene, eller hva forskjellen på bare 9 og 9 med et punktum ved siden av er heller. Så etter å ha trykket vilt i et kvarter, ga jeg opp og fant en ildfast form jeg stappet alt nedi.

Og slang den inni ovnen.

Noe som faktisk fungerte ganske så bra! Kyllingen ble mer saftig enn jeg syns den blir i stekepanne og så lenge man bare følger med, blir det ikke svart heller.

Det ble ganske så godt, og gikk ned på høykant! Lørdagskos!

No comments:

Post a Comment