Saturday, May 26, 2012

Rommet mitt

 Dette er altså rommet mitt på 10 kvm i Bergen. Det ser lite og stusselig ut på bildene, men det er faktisk ikke så verst størrelse. Dessuten er det høyt oppunder taket og det liker jeg. Da ser det mye større ut med en gang.


Foreløpig har jeg bare en oppblåsbar seng fra Clas Ohlson å ligge i. Det ble bare sånn fordi jeg ikke hadde tid eller mulighet til å ordne noe annet. Siden det tar tid å få møbler levert fra butikker og ingen kunne hjelpe meg og kjøre. Men det fungerer jo på et vis. Den er god å ligge i, bare ikke så god å sitte i.


 Her er den ene kroken, hvor jeg har planer om å ha et sminkebord. Akkurat nå er det bare en rote krok egentlig, med alt jeg ikke helt vet hvor jeg skal ha. Og på den svarte vegghyllen har jeg sminke og sånne ting.


Jeg har da hvertfall fått hengt opp gardin over døra som går ut til en trapp som går opp til takterrassen og ned i bakgården. Det lille vinduet har jeg ikke tenkt å ha noen gardin over, or det er faktisk ikke så lyst her om kvelden som det er på Lillehammer syns jeg.


Dette er klesskapet, som egentlig ikke er noe interessant når det ikke er åpent, men som ser mildt sagt stusselig ut nå. Bare halvparten av klærne mine er der og ikke har jeg kleshengere heller. I hjørnet ved siden av det er det en slags innebygd liten benk og der står duftlys, lysfatet og smykketreet mitt for øyeblikket. 

Så det var det. Jeg får ikke ordnet med møbler enda, så i mellomtiden tror jeg at jeg må prøve å finne noe fint å henge på veggene og et fint teppe, så det blir mer hjemmekoselig. Det er liksom så ekko og tomt her.

No comments:

Post a Comment