Saturday, May 26, 2012

Livet i Bergen dag 2.

Har ikke vært helt som jeg hadde tenkt. Jeg kom etter mye om og men, til leiligheten hvor jeg skal bo med 5 andre. Hittil har jeg møtt to av dem. De er jo hyggelige de, men det er veldig sånn at alle holder seg for seg selv inne på rommene sine. Og det er jo greit det, for det er ikke noen ordentlig stue. Det eneste vi har er et stuebord. Men likevel. Det er jo ganske kjedelig for meg, som ikke kjenner noen.
 

Dessuten er det litt, ja hva skal man si. Møkkete her. Det virker som det blir vasket litt sjeldent for å si det sånn. Den ene doen var full av sånt gult belegg nedi, så det tok jeg bort med do børsten i dag. Og speilet er helt flekkete av gammel tannkrem og klin.


Men nok om det, både i dag og i går har jeg gått rundt alene. Sånn som i går gikk jeg egentlig bare rundt for meg selv og handlet ting jeg trenger. Så det er jo forsåvidt greit. Men i dag var det litt verre.

Jeg våknet i 11.00 tiden og visste liksom ikke helt hva jeg skulle ta meg til, så jeg fant ut at jeg skulle ned til parken ved det store vannet og sitte i solen og lese bok. Det ble jo selfølgelig til at jeg gikk innom noen butikker på veien ned også for å titte litt og handle litt. Og jeg må si jeg liker Accessorize her! Hvertfall den ene jeg fant, den jeg fant senere var kjedelig. Men denne hadde så mye fint!

bl.a denne

 Og denne


Men de kjøpte jeg ikke, siden jeg kjøpte andre ting. Og når jeg skulle betale sa hun i kassen hadde jeg hadde så søt lomme bok. Og det hadde jeg også, for det var den Hello Kitty som jeg kjøpte i Las Vegas. Som ei på kremmerhuset i sverige også syns var så fin. Men nok om det....

Også måtte jeg ha noe frokost, så jeg gikk på en matbutikk for å finne noe.
Og herregud for noen matbutikker de har her!


Dette er liksom bare litt av det de hadde av småvarer. Det var også masse brød og en dame med en egen disk som hele tiden gikk ut med nye ting til hyllene. Det var også en sinnsyk kake disk, med masse kaker (også oreo 2pk) og masse smurte baguetter.


Dette er varmeskapet, som er dobbel så stort som det på Ica butikken jeg pleide å jobbe.
Pluss at de også hadde et eget til fiskeprodukter.


Dette er litt av delikatesse disken, som også var gigantisk, og fisken hadde liksom en helt egen avdeling. Men den fikk jeg ikke tatt bilde av, for jeg følte meg liksom som en paparazzi der jeg fløy rundt og snik knipset bilder.


Jeg endte opp med en salat fra den svære salatbaren og en bris. Så satte jeg meg i den parken og leste bok. Driver med Mini shopoholiker av Sophie Kinsella. Det er yndlingsserien min og jeg tenkte å skrive bokanmeldelse av den.


Været var strålende i parken og det var ikke så flaut å sitte alene og lese som jeg egentlig hadde trodd. Det var faktisk ei jente som satt på en benk litt bortenfor meg, som gjorde det samme. Og mens jeg satt å vurderte om jeg skulle gå og sette meg ved henne, kom det ei bort og satte seg på min benk. Og hun også, dro opp en bok. Så det er visst helt vanlig å gjøre sånt her.


Og mens jeg satt der og ante fred og ingen farge hørte jeg plutselig et "excuse me" og tittet opp fra boken min. Og der sto han, en kombinasjon av

 "Rikard Sprit" - Mannen til Samantha i Sex og singelliv film nr 2

Og

"Jack" - han fra Lost

Og da blir man rett og slett nesten en


Jason Statham - Som jeg syns var Überheit før i tida, og som jeg kan innrømme: jeg hadde tatt han nå også!

Altså en litt eldre, men kjekk mann med de blågrønne øyene og den brune huden. Og jeg ble jo så paff! Han var engelsk mann (+ for dialekt/aksang) og lurte på om jeg visste hvor hotellet hans lå hen. Noe jeg da selfølgelig ikke gjorde, ellers skulle jeg gladelig ha fulgt han hele veien.

Så pratet vi om været, om at han hadde jobbet hele uka og det skulle bli godt å ha fri. Og at han var her for fotball kampen. Og jeg satt stum som en østers og nikket bekreftende enda jeg ikke aner hvem som spiller hva. Og så sa han at han fikk gratis fly til norge og billig tog i landet pga jobben. Og alt jeg klarte å få ut var "Nice!" når jeg selfølgelig skulle ha spurt hva han jobbet med!

 Regel nr 1 når man snakker med kjekk mann: Lytt interessert og spør om ting for å virke intellektuell, interessert, hyggelig og for å  få samtalen til å vare. FAIL.

Så gikk han for å finne hotellet og det var det. Etter han gikk tenkte jeg på om kanskje hotellet lå i motsatt retning og at han kom forbi igjen og at da skulle jeg prate med han. Men det skjedde heller ikke.
Det skjedde heller ikke at han bare kom tilfeldig igjen for å takke for en hyggelig prat, be meg på middag på en fin restaurant hvor jeg måtte ha kjole og drikke vin, og alle i kollektivet lurte på hvor jeg var hen og at vi endte opp på hotellet hans som selfølgelig bvar finest i byen, som jeg også tenkte en hel del på.

I stedet gikk jeg alene til Bergen storsenter og handlet enda mer.

No comments:

Post a Comment