Tuesday, May 29, 2012

Hva jeg syns om: MAC Charged Water Skin Hydrating Mist


Når jeg spurte MAC damen om de hadde Fix + sprayen, var de desverre utsolgt. Jeg har nemlig lest at den skal være god til å bl.a gjøre at sminken holder seg lenger på huden og ser finere ut. Sånn at man ikke blir puddertryne, men fortsatt dekker det som dekkes skal. Hun mente derimot at jeg burde prøve denne, som er dyrere, men som også fungerte fint som fikserings spray. Så jeg endte opp med å kjøpe den i god tro, og ble egentlig ganske skuffet. Dette er hvorfor:

For det første syns jeg nesten den heller tar bort sminken min, enn å få den til å sitte bedre. Og det enda jeg har prøvd å eksperimentere med avstanden fra ansiktet og hvor mye jeg spruter på. 

For det andre har jeg fet hud, og t-sonen min skinner som en nylakkert bil en snau time etter jeg har brukt denne. Jeg googlet litt rundt, og da leste jeg derimot at mange som sliter med tørr hud er veldig fornøyd med denne. Men jeg presiserte jo til MAC damen at jeg ble fort blank. Så dette syns jeg var dårlig. 

Joda, den lukter godt og det kjennes bra ut å dynke ansiktet sitt i ny og ne. Men ikke når den rett og slett fjerner sminke. Da mener jeg spesielt den på huden. Etter både primer, concealer, foundation og pudder. 

Så denne kommer jeg ikke til å kjøpe igjen, men skal heller gå for Fix + sprayen og se om den er det jeg er ute etter. Mitt råd er uansett, at hvis du skal punge ut 200 kr for vann på flaske, så spør og grav! Kjør selgeren noe dugelig og spør gjentatte ganger om hvilke egenskaper den har. Så du er sikkert på at det er det du er ute etter.

No comments:

Post a Comment