Tuesday, May 22, 2012

Flytting og The Raven

Ja da har man fått roet nervene litt her. Selv om de absolutt kom i høyspenn igjen da jeg fant ut at Dan, den eneste jeg kjenner i Bergen, ikke er der likevel når jeg kommer! Han skal nemlig til Polen om to dager og har reist hjem igjen til Lillehammer så lenge. Så hvem skulle vise meg ting og dra på Ikea med meg da??

Det er løst. Jeg finner ting alene, har bestilt møbler via mail og får sove på en oppblåsbar madrass til møblene kommer. Her må man bare klare seg så godt man kan og prøve å stresse minst mulig. For det er ganske stor sannsynlighet for at ingenting blir som jeg forventer og tror likevel, så jeg får go with the flow som det heter. Lett for en som er så høyspent som jeg er hele tiden. Jeg må huske å puste!

Noe som er svært vanskelig når man også på toppen av det hele finner ut at man ikke kan ta med alt man vil med en gang. Som sminkekofferten. Den må stå igjen til flyttemannen. Noe jeg ikke liker, for hver gang jeg ikke har et spesifikt sminkeprodukt, så kommer anledningen hvor jeg gjerne skulle hatt det! Selv om jeg ikke bruker det til vanlig. Men sånn er livet. Farvel koffert, vi ses om en uke!


Så endte jeg opp med å dra på kino med Karina for å komme meg unna den trykkende pakke stemningen og stresset jeg hadde skapt på rommet mitt. Vi ville egentlig se The Cabin In The Woods, men den viser de visst bare i helgene på lillehammer kino. Så da ble det The Raven i stedet.

Og den var faktisk ikke så verst! Selv om jeg egentlig ikke liker John Cusack som hovedrolle, men det fungerte jo likevel. Filmen handler om poeten Edgar Allen Poe, og en serie morder som inspirert av det han skriver gjennomfører det til hver detalj. For å si det i grove trekk. Kan jo ikke røpe for mye. 

Men det er litt blod og gørr, og vi skvatt litt her og der. Og jeg kjente det vrei seg litt i meg noen ganger. Men det er jo ikke akkurat noen skrekkfilm. Men spennende og en helt grei film. Verdt å få med seg. Spesielt om man har chess og får 2 for 1 på tirsdager! 

No comments:

Post a Comment