Wednesday, July 25, 2012

Waldorf salat

Yndlingsretten min er Waldorf salat av alle ting! Det er så godt og jeg kan spise det til sprekker! Egentlig spiser jeg det bare til nyttår til kalkun middagen, men siden jeg fikk et intenst kick på det her om dagen måtte jeg lage det! Man er jo tross alt voksen og kan spise hva man vil, når man vil.
Det finnes mange varianter, men ikke alle er like gode syns jeg i hvertfall. 
Her er hvertfall min oppskrift:

Ingredienser:

2 røde epler
2 ananas ringer
2 stilker stangselleri
100 gr hodekål
100 gr blå druer
1 dl valnøttkjerner

Finhakk hodekål og valnøttkjerner, skjær det andre i små biter.

Dressing:

1 dl majones
1 dl pisket krem
2 ts sitronsaft
2 ts sukker

Dressingen røres sammen og ingrediensene blandes inn.


Nam nam!

No comments:

Post a Comment