Sunday, July 29, 2012

Pels vester


Pels vester, fake altså, er en av de tingene jeg alltid har likt, og har eid et par av. Problemet er bare at det er en av de tingene som kan være litt vanskelig å gå med. Nettopp fordi pels ofte gjør at man ser 5 kg tyngre ut med en gang, akkurat som et kamera. Og de gangene jeg har hatt på meg en slik vest har ikke vært noe unntak til den regelen for å si det sånn. Men det jeg har kommet fram til, er at alle egentlig kan gå med det. Det er bare som med så mye annet, det gjelder å finne den riktige typen. 

Og på Nelly har de fått inn av den typen jeg faktisk kan gå med. De som har litt, ja hva skal man si, "flat" pels. Altså ikke den fluffy typen, men den glatte, myke pusete.


 Begge typene koster 399 kr
 
 Den gyldne regelen jeg har lært meg er nemlig, jo flere kg man har på kroppen, jo mindre pels må man ha. Og det gjelder ikke bare vester, men alt med pels på. 

Altså, jeg som er litt lubben må da styre unna de mest fluffy, lodne, pusete vestene med masse pels på gang. For det er nettopp mengden pels som gjør at de uønskede 5 kiloene ekstra kommer snikende. 
Så det vil si at vester som for eksempel dette er nei nei:

 
499,95 kr fra Vila

499,95 kr fra Object

399 kr fra La Redoute

Så det var da et lite tips for andre av den lubne typen som lurer på hvorfor man plutselig ser ordentlig tjukk ut med pels vest. Finn riktig type og alt blir bra igjen!

No comments:

Post a Comment