Sunday, July 22, 2012

Kevyn Aucoin

Jeg håper at jeg en dag, om mange år er like flink som han var! Det han kunne få til bare ved hjelp av sminke og riktig lys er jo helt merkelig. Men alikevel så bra. 


Og nesten litt creepy, bare fordi det viser hvor mye sminke faktisk kan forandre utseende ditt. På en måte kan man være hvem man vil, om man bare vet hva man gjør og tør å dra det langt nok. Bare se her:


Dette er Christina Ricci, kjent fra bl.a Sleepy Hollow, Prozac Nation og Pan Am.


Hun ble sminket for å ligne på Edith Piaf, som så slik ut


og her er resultatet


Så har vi Calista Flockhart, mest kjent som Ally Macbeal


Hun er sminket for å ligne på Audrey Hepburn kjent fra bl.a Breakfast at Tiffany's og Funny Face


Og her er resultatet


Gweneth Paltrow, som er kjent fra Shallow Hal, Iron man og Avengers


Ble sminket for å ligne på Faye Donoway når hun spilte Bonnie i Bonnie & Clyde


Her er resultatet


Og også som James Dean, som så slik ut


Og det resultatet ble sånn


Winona Ryder, kjent fra Girl interrupted og Edward Saksehånd


Sminket som Elisabeth Taylor, kjent fra så mange filmer at jeg ikke gidder å ramse de opp en gang.


Sånn ble det resultatet


Min favoritt er Calista Flockhart som Audrey Hepburn. Fordi hun er sinnsykt lik, og fordi Audrey Hepburn er en av de peneste skuespillerne noensinne etter min smak. Samtidig er det ingen der ute som ligner på henne. Det har i hvertfall aldri jeg sett. Så da blir det med en gang mer spesielt at en makeup artist kan få en person som i utgangspunktet ikke ligner, til å ligne på en person som ingen ligner på.

No comments:

Post a Comment