Tuesday, July 31, 2012

Sex and the city

I det siste har jeg begynt å se på Sex og singelliv igjen, og det er like morsomt som det alltid har vært! Selv om jeg har sett episodene tusen ganger før, blir jeg aldri lei av de morsomme scenene og jeg ler så jeg nesten griner. Og selv om man ikke har opplevd halvparten av hva de går gjennom, kjenner man seg liksom igjen i hver og en av de likevel.

 
 Jeg kan i hvertfall relatere til når Carrie blir pushet til å date en kompis av Harry som pumper vilt i kaninstil i senga. Og det er ikke å date kompisen eller bryllup jeg relaterer til for å si det sånn....


 Men nok om det! 

Jeg gleder meg jo da selfølgelig til The Carrie Diaries kommer ut! Jeg har lest bøkene, og syns de var ganske morsomme selv om de kanskje er litt mer for ungdom. Men serien kan bli underholdene likevel, selv om Miranda, Charlotte og Samantha da ikke kommer til å være med så mye. De er hvertfall ikke det i bøkene, siden de handler om Carrie før og da hun flytter til New York.


Det eneste lille problemet jeg har med forskjellen mellom Sex og singelliv tvserien og The Carrie Diaries bøkene er dette: 

I serien nevner hun i en episode, jeg tror det er den hvor hun er full hos Vouge, at faren forlot henne og moren når hun var fem år og ingen søsken blir noensinne nevnt. I Diaries bøkene derimot, bor hun med faren og to søstre, mens moren er død. Jeg syns nå det er litt viktig at to serier/bøker om samme person ikke sklir for langt fra hverandre jeg da, og dette er ikke bare å skli, men å hoppe 3 meter vekk fra den originale historien.


Men jeg skal med glede følge med på serien likevel. Gossip Girl er jo snart finito, så noe må jo ta over. Dessuten blir det garantert masse morsomme klær, siden det skal forestille å være på 80 tallet og jeg gleder meg til å se hvordan Donna LaDonna er!


No comments:

Post a Comment