Monday, July 30, 2012

Army jakke

Army mønster er tydeligvis på tur inn igjen denne høsten, og jeg har da funnet ut av jeg skal investere i en jakke etter å ha vært på Bik Bok i dag. For det første fordi jeg trenger en jakke, og fordi jeg fortsatt er traumatisert etter kamuflasje thightsen jeg bestilte fra Gina Tricot en gang i tiden. Men uansettt, den typen de har på Bik Bok er liksom ikke helt som jeg ser for meg, og da jeg prøvde den på følte jeg meg egentlig bare kjempe teit. Og som om jeg hadde på meg frakk.

Jakke fra Bik Bok 499 kr

Så etter å ha tittet rundt på nettet fant jeg ut at ekte vare egentlig passer meg best. Jeg vil nemlig ha en stor litt firkantet fasong, og de fleste jakkene der ute er typisk "jente modell", altså lang og smal. Mer rektangel, mens jeg altså da vil ha firkant. Men på Nelly har de da fått inn jakker fra merket MODSTRÖM, som har samlet opp ekte brukte army jakker fra det amerikanske militæret, som de selger, og det er mer i den stilen som jeg er ute etter.

Jakke fra Nelly 549 kr

Det som er litt morsomt er jo da selfølgelig at det er ekte vare, men også at man ikke helt vet hva man får. Altså hvilke merker jakken kanskje har, eventuelle lappede hull, flekker, navn og farge. Det kjedelige er at det selfølgelig også gjør at man ikke kan velge noen str, og med min flaks ender jeg vel opp med jakken til en spinkel liten spirrevipp.

Så jeg driver å vurderer om jeg skal tørre å bestille, det er jo bare å sende i retur om den er for liten, men det er jo kjedelig det også. Eventuelt tenkte jeg å bestille fra en dansk side, men da er det jo toll og moms med også, og det er egentlig litt stress. Men jeg likte denne modellen også.

 Jakke fra Army-star.no 336 kr

Denne er også ekte vare, og nederlandsk av alle ting. Men på denne siden har de i det minste klart å dele opp i str S-XL så det blir litt lettere å få en jakke som passer. De har også en haug med jakker fra andre land i mange modeller, så det kan være verdt å ta en titt om man er ute etter en jakke som ikke alle andre har. Det er jo litt stas, syns nå hvertfall jeg.

Men ikke la deg lure, selv om butikken har .no, er det fortsatt en dansk butikk og varene må gjennom tollen. Men jeg sjekket hvor mye toll og moms blir hvis man kjøper denne, og det blir ikke på mer enn 600 og noe alt til sammen. Og det er jo faktisk ikke så ille. 

Derfor ble jeg veldig usikker nå!

No comments:

Post a Comment