Tuesday, August 14, 2012

Irritasjons moment: Rotekopper


En ting som er forferdelig irriterende når man bor i kollektiv er folk som ikke rydder opp etter seg! Spesielt når man bor flere sammen, og ikke vet spesifikt hvem det er som er verst. Da blir det jo ganske vanskelig å ta det opp også. 


 Ikke at jeg er noen flittig Lise når det gjelder å være ryddig heller, men hvordan tilstanden er på mitt rom og i felles arealene er to forskjellige ting for min del. Man må jo tross alt ta hensyn til at andre, og tenke på at det skal være koselig for dem å komme hjem også. Og ikke bli møtt i døra av en diger søppelhaug og rot overalt. 


  Det er da vel ikke for mye å be om, at man trekker ned i do etter seg? At man vasker den ene stekepannen vi har etter bruk, sånn at andre også kan bruke den. At man tørker over kjøkken benken etter at man søler og smuler. At man henter nye doruller når de gamle er tomme.


Man kan vel ta ut av oppvaskmaskin etter å ha vasket?


Sette inn etter seg.


 Og fjerne smuler som ligger i flere dager.


Så ja sånn ser det ut hjemme hos oss noen ganger. Veldig irriterende! Og om jeg sier noe blir jeg den sure padda som maser og kjaser. For det plager tydeligvis ingen andre at det ser sånn ut. Så da jeg får lide i stillhet. For jeg nekter å gå å rydde opp etter andre.
Håper på at jeg finner en liten hybel for meg selv i oslo til neste år for å si det sånn!

No comments:

Post a Comment