Monday, August 13, 2012

Miley Cyrus goes short

Jada, i går klipte Miley Cyrus seg guttekort. Og reaksjonene har ikke vært få! Folk tar jo helt av, sier at hun ser ut som Draco Malfang, at hun trenger hjelp og minner om Britney, at det er synd på Liam og at hun prøver for hardt osv osv.


Jada, kanskje hun prøver litt for hardt å ikke være Hannah Montana lenger. Med alle tatoveringene, den nye figuren og sveisen. Men er det så farlig da? La hun nå bare drive på. Og det trenger ikke alltid være en grunn til at man klipper håret kort. Man må ikke ha fått tyggis i håret, gå gjennom midtlivs krise, komme ut av skapet som lesbisk, gått av hengslene som Britney, eller noe annet for den saks skyld.


Kanskje man bare LIKER kort hår. Kanskje man vil prøve noe nytt. Kanskje man er dritt lei håret som bare henger der, som ikke gir en noe og gjør at en ser ut som alle andre på samme alder der ute. Kanskje man syns det er gøy med litt forandring. Man MÅ da vel ikke ha langt hår bare fordi det er det samfunnet sier at jenter skal ha. Ellers er man ikke feminin eller deilig nok. 


La nå Miley snaue seg helt om hun vil det. Verden går fortsatt rundt. Det er hennes hår og det er hun som må like det. Og selv om jeg syns hun kler det, vedder jeg på at hun om et halvt år har latt det vokse ut og har extensions uansett. For selv om kort hår kan være funky og gøy en periode, blir man fort lei. Og det gjelder helt sikkert for henne også. 


Jeg syns ikke det var så ille heller jeg da! Det nederste bildet her var kanskje ikke helt heldig, men sånn generelt. Og, kort hår kan være en positiv ting på mange måter det. Rihanna slo jo ikke igjennom med et brak før hun klipte seg hun heller. Og ingen har skreket gutt om Willow Smith når hun gikk suuper kort, så vidt jeg fikk med meg. Og hennes sveis er da mye mer drastisk.


Nok om det! Må si jeg undres på hvorfor jeg av en eller annen merkelig grunn ender opp med å forsvare kjendiser jeg ikke en gang liker, som Bieber og Miley.

No comments:

Post a Comment