Sunday, August 19, 2012

Sminke stress

 Mitt store problem med sminke her i livet er at ingenting sitter. Det er aldri snakk om å sminke seg en gang om dagen, her må det minst to ganger til. Og spesielt huden, må jeg fikse på 3-4 ganger om dagen for at jeg skal se presentabel ut. Men når man legger sminke på mer sminke, på enda mer sminke, blir det fort litt kakete og kladdete utover dagen. Og ja, underlaget er det viktigste, og ja jeg renser huden og bruker primer. Men det hjelper ikke.


 Det jeg derimot fant ut for litt siden er at en sånn Setting Spray funker ganske så bra. Om det er den rikitge typen vel og merke. Og det vet man jo da ikke før man har prøvd. Men det kan jo bli dyrt i lengden, og siden vi alle vet at jeg er midt i en personlig finanskrise på størrelse med børskrakket i 1929 om dagen, så er jo ikke det så positivt. Så selv om den jeg hadde er tom og jeg trenger en ny, hadde jeg egentlig slått fra meg hele greia, helt til jeg sneiet innom siden til ELF Cosmetics her om dagen, og fikk øye på disse.


De har altså to produkter som skal få sminke til å sitte bedre. Den til venstre er en standard setting spray og den til høyre er et flytende produkt man skal blande sammen med pudder eller krem sminke, som øyenskygger og eyelinere. Dette skal da låse sminken, så den sitter. 

Jeg aner ikke om dette fungerer eller er noe bra, men det må jeg jo finne ut siden prisen bare er 35 kr pr stk! Det er jo ingen formue, så man kan trygt prøve ut, uten å blakke seg helt. Produktene finner man her: http://www.eyeslipsface.co.uk/index.htm og de ligger under studio, og så på face.
Hvis det fungerer er det jo en enkel og billig løsning til problemet!

No comments:

Post a Comment