Monday, August 20, 2012

10 kilo mila og sånt


Siden jeg flyttet til Bergen har jeg mot alle odds gått ned 6 kg. Til tross for kokosbolle kick, smågodt pose til 80 kr og ballerina kjeks i ny og ne. Så da fant jeg like så godt ut at jeg skulle gå ned 4 til, sånn at jeg til skolestart hadde gått ned 10 kg. Bare sånn for en liten selvtillits boost før første skoledag. Og nå som jeg er så blakk og lever på te, ris, knekkebrød, spagetti og nudler, trodde jeg det skulle gå lett som en lek. Men NEIDA. Vekta rikker seg ikke av flekken, enda jeg legger meg sulten og våkner sulten. Og nå er det bare en uke igjen, og jeg er ikke i nærheten. Og 4 kg på en uke er jo mildt sagt urealistisk.

 Dette er min stusselige mat hylle om dagen.

Så da får jeg vel begynne å trene eller noe da. Men problemet mitt er at jeg ikke er noe glad i å gjøre noe hvis det ikke er logisk eller jeg har noe spesifikt mål. Altså, jeg kan jogge et kvarter i strekk om det er for å rekke å komme meg et sted til riktig tid eller noe sånt. Men bare å løpe rundt uten mål og mening passer liksom ikke for meg. 


 Så nå har jeg begynt å gå trappen, i stedet for å ta heisen. Og det skal jeg hilse og si at er forferdelig! Jeg bor jo i 6. etasje, så det er ikke småtteri, og trappene er av den store typen, så jeg må ta et og et halvt skritt pr trinn. Når jeg er kommet til 4 etasje har jeg melkesyre i beina og puster og peser. Noe som kanskje sier mer om kondisen min enn om noe annet. Men hvis jeg fortsetter så kanskje den også blir bedre. Også skal det visst være bra for trening av rumpa. Min har jo forsvunnet med de 6 kg. Typisk det, den eneste kroppsdelen jeg faktisk vil at skal bli større, forsvinner. Fant ut det da jeg sto i speilet og ikke kunne skjønne hvor kiloene forsvant hen, når vekta mente minus 6 mens speilbildet var det samme gamle. Helt til jeg snudde meg og så med en gang hvor landet lå. Eller forsvant i mitt tilfelle....

Men hvem vet, kanskje jeg kan trene meg til en større bakdel. 
Det fungerte jo over all forventning for Nicki Minaj....

Før "trening":


 Etter "trening"


Ikke at jeg har noe i mot Nicki Minaj overhodet, hun er jo en av mine favoritt artister. Men kom igjen, vi vet alle at den er fake! Hvorfor kan hun ikke bare innrømme det...

No comments:

Post a Comment